Sapa!

11 februari 2015 - Sapa, Verenigde Staten

Hoi iedereen,

We zijn nu terug in sapa na ons verblijf in de homestay.
We hebben 2 dagen trekking gedaan. Dat was zo super geweldig! De natuur is adembenemend, via glibberige modder hebben we de bergen beklommen. Met de nodige valpartijen en kneuzingen. We werden begeleidt door ieni minie vietnamese vrouwtjes die oersterk bleken te zijn. De paden waren erg smal en gevaarlijk, uitglijden kan je leven kosten, dus die vrouwtjes grepen onze hande stevig vast en waagde hun leven om ons op het pad te houden. We zijn via het bamboo bos, langs watervallen naar de bergstammen gegaan. Dit zijn traditionele stammen met ieder hun eigen taal, kleding en gebruiken. Zo was er de zao, met vrouwen die hun haar en wenkbrauwen scheren, en de zao die al hun kleding indigo zwart verven.
Na alle natuur en cultuur indrukken kwamen we aan bij de homestay, een boerderijtje halverwege de berg. Hier sliepen we met onze trekkinggroep, 5 personen. We kregen een heerlijke maaltijd en 3 flessen ricewine/happy water. Dit resulteerde in een bizarre gezellige avond. Het is hier ongeveer 10 graden en isolatie of verwarming bestaat niet in sapa, iedereen draagt continu jassen. In de homestay hadden we een kleine vuurschaal.
We hebben heerlijk geslapen onder een dikke pak dekens. Vandaag zijn we naar een grote waterval gegaan en daarna terug naar sapa, hier eten we en douchen we en daarna terug naar Hanoi!

Een mooiere afsluiting van onze bijzondere reis hadden we niet kunnen hebben. Het was geweldig!

Nu leven we naar de vlucht toe, bijna terug naar huis: naar de luxe ballast en de rijkelui problemen. Gelukkig kunnen we nog een avond genieten van hanoi en het land bedanken voor alles.

Liefs x ons
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Philomeen Huybregts:
    11 februari 2015
    Wat mooi dat jullie dat nog 'op de nipper' hebben meegepikt.
    Ik wens jullie een veilige en goede reis naar huis en een 'rustige landing' in de luxe.
    Liefs Philomeen.
  2. Mama:
    Hey Vera en Tom,
    Wat een geweldige ervaring om jullie reis mee af te sluiten!
    Op deze manier kom je ook echt dicht bij de mens zoals die daar leeft, lijkt me!
    Neem alles nog maar goed in jullie op, voordat jullie weer terugkeren naar het (decadente) wereldje waar jullie vandaan komen!
    Het zal weer effe wennen zijn,maar wij kijken er erg naar uit om jullie weer met liefde te ontvangen en naar jullie verhalen te luisteren!
    Goeie reis en tot zeer gauw!
    Liefs mama X
  3. Mama:
    Hey Vera en Tom,
    Wat een geweldige ervaring om jullie reis mee af te sluiten!
    Goeie reis en tot zeer gauw!
    Liefs mama X
  4. Harry en Elisa:
    Hallo Tom en Vera.

Wat n super mooie ervaring zeg en wat n mooie foto's.
    Ben blij dat jullie dat nog mee hebben kunnen pikken.Gewldig!!!!
    ' n reis om nooit te vergeten. Ben ook zeer benieuwd naar jullie verhalen. Nou de laatste daagjes en we zien jullie op schiphol. Kijk erg naar jullie uit. Ik wens jullie n goede behouden terugvlucht. Tot gauw lieferds xxx mamma Elisa.
  5. Harry en Elisa:
    Lieve Tom en Vera.

Wat geweldig dat jullie dit nog hebben kunnen meepikken. Super!!!!
    Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen.Daar kijk ik erg naar uit en naar jullie zelf t meest. Ik wens jullie een goede en behouden terug reis.
    Tot vrijdagmorgen op Schiphol. Heel veel liefs van ons allen en Misty natuurlijk.xxxxxxx mam
  6. Papa:
    hoi Veer en Tom,

goed te lezen van jullie mooie eindschot! Geniet nog even in Vietnam en dan weer terug naar, inderdaad, de rijkeluis problemen. Ik hoop dat jullie tijdens jullie reis ervaringen hebben opgedaan die het mogelijk maken om van de rijkeluis problemen, gewone kansen te zien en te benutten.

Tot gauw en een goeie terugreis.