Hanoi part deux

18 januari 2015 - Hanoi (Ha Noi), Vietnam

Hallo iedereen,

Vandaag is onze laatste dag in Hanoi voorlopig. We hebben al veel van de bloederige geschiedenis geleerd en horen de onderlinge verbondenheid tussen de vietnamezen. Veel jonge studenten vinden ons interresant en vandaag zijn we met 3 vietnamese studenten naar de gevangenis gegaan. Het is indrukwekkend en afschuwelijk om te zien hoe de vietnamezen onderdrukt zijn, anderzijds is de verbondenheid enstrijdlust altijd sterker geweest. Ho Chi Minh word nog steeds aanbeden en het communisme lijkt hier prima te werken, dat mag ook gezegd worden! De leuzen over vrijheid, verbondenheid en vrede worden gebracht door de hele samenleving. We hebben het goed hier, ondanks de drukte voelt jet echt als vakantie en ontspannen we. Het lekkere eten en de boeiende gesprekken zijn geweldig. Nu zitten we in het rijke stuk van de stad, heel anders weer. Vanavond nemen we de nachttrein naar Danang en gaan van daaruit naar Hoi An. Hier verheugen we ons heel erg op, het mooie weer en rust.

Tot snel! Liefs x vera&tom

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Johan:
    18 januari 2015
    Hoi Vera en Tom,

Fijn om te lezen dat het begin van de reis zo goed gaat. Ook fijn dat er over het communisme ook eens een keer iets positiefs wordt gemeld. Goeie reis verder!!

Groetjes,
    Johan
  2. Marianne:
    18 januari 2015
    Hoi samen, ik kan me goed voorstellen dat Hanoi druk en chaotisch is. In Kuala Lumpur wilde ik ook het liefste zsm de stad uit. Maar morgen zitten jullie heerlijk in de rust en mooie natuur. Goede reis vannacht en we blijven jullie volgen.
    Dikke kus van Marianne
  3. Philomeen Huybregts:
    19 januari 2015
    Hej Vera en Tom,
    Ja, mooie cultuur en natuur versus akelige geschiedenis en de zichtbare overblijfselen van de onderdrukking e.d.. Het is wel goed dat jullie beiden zien en beleven; dan waardeer je wat je hebt en kunt doen, zo veel te meer.
    Hopelijk komen jullie een beetje bij in andere gedeeltes van het land. Veel plezier. Liefs: Philomeen.